Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2013

Συγκριτική Μελέτη. Αλήθεια ή ψέμα;

Στην Νέα Ακρόπολη λένε ότι κάνουνε συγκριτική μελέτη όλων των φιλοσοφιών, θρησκειών και επιλέγουνε τα καλύτερα κομμάτια από την κάθε θεωρία ή αυτό που τους είναι χρήσιμο για την κάθε στιγμή.

Η αλήθεια είναι ότι ο ιδρυτής Λιβράγκα επέλεξε αυτά που τον βόλευαν για να σχηματίσει το συγκεκριμένο δόγμα της ΝΑ. Συγκριτική μελέτη δεν γίνεται. Αυτό που γίνεται είναι η παράθεση μίας προκαθορισμένης ύλης η οποία είναι ίδια σε όλον τον κόσμο. Κατά καιρούς γίνονται βιβλιοπαρουσιάσεις, ομιλίες για θέματα που υποστηρίζουν τον κορμό της κεντρικής διδασκαλίας. Τα μέλη πιστεύουν ότι γίνεται συγκριτική μελέτη αλλά ουσιαστικά δραστηριότητες με θέματα που δεν υποστηρίζουν τον κορμό την κεντρικής διδασκαλίας δεν γίνονται.

Το κάθε μάθημα είναι επιλεγμένο για να περάσει συγκεκριμένα μηνύματα στον μαθητή. Έτσι λοιπόν ο μαθητής νομίζει ότι μαθαίνει για άλλους πολιτισμούς ενώ ουσιαστικά αυτό που γίνεται είναι η διαμόρφωση των νέων πιστεύω του. Παραδείγματα:

Μάθημα: Κάρμα
Μήνυμα:  Πρέπει να κάνεις περισσότερες καλές ανιδιοτελείς πράξεις

Μάθημα: Δάρμα
Μήνυμα: Σκοπός ύπαρξης του ανθρώπου είναι η εξέλιξη


Μάθημα: Ιδανική πολιτεία του Πλάτωνα
Μήνυμα: Η αριστοκρατία είναι το ιδανικό πολίτευμα και όχι η δημοκρατία


Μάθημα: Μπαχαβατ γκίτα
Μήνυμα: Ακόμα και αν οι φίλοι σου είναι εναντίον σου, εσύ πρέπει να συνεχίσεις τον δρόμο που ξέρεις χωρίς κάθε αμφιβολία ότι είναι σωστός

Μάθημα: Σπηλιά Πλάτωνα
Μήνυμα: Οι περισσότεροι άνθρωποι υπνοβατούνε στην ζωή. Εδώ στην ΝΑ είμαστε αφυπνισμένοι και θα σου δείξουμε τον δρόμο.

Στο τέλος του εισαγωγικού σεμιναρίου ο μαθητής είτε θα έχει αποδεχτεί και θα συμφωνεί με τα διάφορα μηνύματα των μαθημάτων είτε όχι. Αν συμφωνεί θα γίνει μέλος και θα προχωρήσει παρακάτω.

Συγκριτική μελέτη θρησκειών και φιλοσοφιών: Η εκ βάθους μελέτη και σύγκριση. Η παράθεση αναλυτικών στοιχείων του συνόλου μίας κοσμοθεωρίας. Η κατάληξη σε συμπεράσματα τα οποία δεν είναι προκαθορισμένα αλλά προκύπτουν από την μελέτη.

Μελέτη θρησκειών και φιλοσοφιών σε στυλ ΝΑ: Μαθήματα με προκαθορισμένο μήνυμα τα οποία χρησιμοποιούνε πιστεύω διαφόρων θρησκειών και φιλοσοφιών ώστε να υποστηρίξουν και να καταλήξουν στο μήνυμα.

Συνεπώς στην ΝΑ θα έπρεπε να λένε πως έχουμε συγκεκριμένα πιστεύω και τα παραθέτουμε με την υποστήριξη από κομμάτια άλλων θρησκειών και φιλοσοφιών. Γιατί όμως λένε πως κάνουνε συγκριτική μελέτη; Αυτή είναι μία συγκεκριμένη μέθοδος διδασκαλίας στην οποία ο μαθητής νομίζει ότι ο ίδιος ανακάλυψε τα νοήματα. Πολύ απλά αν πεις σε κάποιον πως "αυτό είναι το σωστό" θα διαφωνήσει, ενώ αν τον βάλεις στην διαδικασία που θα τον οδηγήσει στο συμπέρασμα, θα νομίζει ότι ο ίδιος το ανακάλυψε και πως είναι δικό του πιστεύω.

Στην ΝΑ πηγαίνουν και ένα βήμα παραπέρα και λένε πως αντιπροσωπεύουν την αιώνια αλήθεια την οποία προσπάθησαν να εκφράσουν όλες οι θρησκείες και οι φιλοσοφίες. Πιστεύουν ακράδαντα πως γνωρίζουν την αλήθεια γιατί έχουνε "μελετήσει" "τα πάντα" και ξέρουν τι είναι σωστό και τι λάθος.


2 σχόλια:

  1. Η συγκριτική μελέτη είναι ένα μύθος όσον αφορά την Ν.Α. Δημιουργούν νοητικές παγίδες που απλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τις αντιμετώπισαν στην ζωή τους, απλά δεν έτυχε. Γι 'αυτό και από πραγματική φιλοτιμία πολλά μέλη ενώ δεν θέλουν να βρίσκονται στην Ν.Α συνεχίζουν μέχρι να λυθεί αυτός ο γόρδιος δεσμός τις διανόησης, αυτού του φιλοσοφικού προβλήματος μέσα του. Γι' αυτό και έχουμε πει άπειρες φορές ότι δεν μετανιώσαμε που περάσαμε από την Ν.Α. Μέχρι όμως να λυθεί αυτή η παγίδα της διανόησης που σε φέρνουν μέσα στην Ν.Α με τόσο ανέντιμο τρόπο. Είναι σαν να έχουμε να λύσουμε ένα μαθηματικό πρόβλημα ενός προχωρημένου έτους στο πανεπιστήμιο χωρίς βοήθεια απο μαθήματα ή εργαστήρια και απο κανέναν, αντιθέτως με εμπόδιση και ο καθένας απλά το λύνει σε διαφορετικό χρόνο και χρονική στιγμή, κάποιοι ποτέ. Ανάλογα πάντα, γιατί έχεις να αντιμετωπίσεις ταυτόχρονα και ρεαλιστικά πρακτικά προβλήματα της ζωής που τελικά είναι και αυτά που θα σε σπρώξουν να λύσεις το αρχικό πρόβλημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τελικά η μεγάλη δοκιμασία της Νέας Ακρόπολης είναι στο αν θα μπορέσεις να λύσεις αυτό το πρόβλημα και να περάσεις την δοκιμασία της διατηρώντας την αξιοπρέπειας σου φεύγοντας από αυτήν. Αποκτάς στην πορεία μέσα σε αυτήν πολλές συναισθηματικές εμπειρίες ώστε να σε κρατούν εκεί δέσμιο καθώς εξαθλιώνεις την ατομική σου υπόσταση. Ο αυτοσεβασμός τελικά σε ξυπνά στο τέλος από την καλοστημένη ορχήστρα που σου δημιουργεί εσκεμμένα και παραγωγικά εμπειρίες εναντίον της αξιοπρέπειάς σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή